Už aj na vás vyskakujú odvšadiaľ adventné ponuky? Vraj advent je fajn obdobie na získanie pozornosti klienta. A dá sa aplikovať takmer v každom biznise. Vám ale naskakuje husia koža, keď počujete výraz Adventný kalendár? Zdá sa vám, že všetci ho majú, všetci o tom rozprávajú, všetci ho pripravujú, len vám to akosi nedochádza?
Keď sa nad tým zamyslíte, tak je to 24 možností, kedy máte klientovu pozornosť. A budujete svoju osobnú značku. A zaistíte si, že vaše e-maily nezapadnú v e-mailovom koši … pretože klienti sa na to tešia, očakávajú ďalšie prekvapko, ktoré príde v nasledujúcom majli. Geniálne. Takmer 100-percentná otvárateľnosť.
Dosť dôvodov na to, vyskúšať to vo svojom biznise, čo poviete?
Milujem prekvapenia. A rada ich chystám aj pre svojich klientov.
Pripravte aj vy svoj online biznis na ADVENT. Je čas. Poďme sa pozrieť, ako na to.
Pred pár rokmi som aj ja mala v mojom online biznise túto dilemu. Nebola som si istá, ako to pretaviť do toho svojho, veď je taký špecifický. TEXTY – OBSAH – MAGNET – GRAFIKA – E-MAILING.
Motala som sa v tom dookola: Ako to vykomunikovať, aby to malo hlavu a pätu? A kde vziať nápady na 24 kúskov skladačky?
Pozrela som sa, ako to robia veľké firmy. A tie to fakt vedia.
Ja ale nemám fyzický produkt v 24 verziách farieb alebo chutí. Ako si s touto témou mám poradiť, keď som len jednoosobový online podnikavec?
Zaujímalo ma, ako to majú moji klienti v online. Opýtala som sa ich v miniankete:
Pripravujete pre svojich klientov v online adventný kalendár?
A. mám to na pláne
B. nie, nechystám sa
C. aj by som, ale neviem, ako na to
Ktoré je to vaše? A? B? C? Dajte do komentu.
____________________________________________________
Najčastejšie sa objavovali v komentároch odpovede C.
Takže záujem – možno zvedavosť – tu je, len prísť na to, ako to zariadiť, aby to nebolo otravné. Ak sa na to ale pozrieme z pozície biznisu, je toto obdobie skvelou príležitosťou ukázať klientom poklady vášho know-how.
V A.K. sa totiž ukrýva 24 možností, ktorými môžete ukázať klientovi, že rozumiete tomu, čo robíte a viete mu pomôcť vyriešiť jeho problém, dilemu. A vtedy si získate jeho srdce.
Vŕta aj vám myšlienka adventného kalendára už dlhšie v hlave, ale ešte ste nerozlúskli, ako na to? SKOČTE SI PRE NÁPADY. Zopár ich nájdete v tomto krátkom ebooku.
Tiež som si to myslela, kým som sa nezamyslela … A myšlienka A.K. sa mi zapáčila tak, že tento rok to bude už piaty adventný kalendár, ktorý ponúknem svojim klientom.
Prehrabala som obsahové šuflíky svojho onlinu a objavila poklady. Takmer všetky ležali predtým v mojom archíve a čakali na svoju príležitosť. Stačilo ich zobrať a využiť pre účely adventného obdobia.
Predchádzajúce roky som naplánovala a vytvorila A.K. s námetmi na využitie WORDU, CANVY, aj sprievodné zamyslenia, ako vyladiť CESTU KLIENTA.
Ten prvý – worďácky – vznikol tým, že som rozkúskovala svoj prvý ebook.
Ten druhý – canvácky – vznikal ako odpovede na otázky mojich klientov, ktoré som dostávala na workshopoch o canve.
A ten tretí – zamyslenia na ceste klienta – som vyskladala recyklovaním mojich fb postov a niekoľkých článkov môjho blogu.
Využila som formát 24 dielny, aj formát 4 adventných nedieľ. Klienti ich dostali v tvare pdf, aj v podobe canva-grafík a videí.
Inšpirovala som nimi, aj poučila a najmä pomáhala …
A aby to bolo win-win, boli to materiály zdarma, aj platené.
V celom tomto kolobehu som skvele využila recykláciu: niečo už mám – upravím to – ponúknem opäť klientom v inom formáte, v inej frekvencii, v inom podaní. A recyklácia pokračuje. Po skončení adventu som ich všetky preklopila do formátu online kurzov, aby mohli ďalej šíriť myšlienky môjho know-how.
Omrknite. Týchto 24 videonávodov si ako adventný kalendár v minulom roku kúpilo 64 klientov. Jeho obsah som neskôr využila ako základ pre online kurz. Ak chcete využiť obdobie adventu tvorivo, pridajte sa do A.K. ADVENT S CANVOU 2025 – do 2.12. za skvelú adventnú cenu + 2 úžasné BONUSY.
Je o CANVE a je stále aktuálny.
Čo ešte mi priniesla myšlienka A.K. v mojom biznise? Išla som do toho, pretože som chcela:
Potvrdené, odskúšané – ADVENTNÝ KALENDÁR je skvelý marketingový nástroj: ak doň ukryjete pre klientov hodnotné tipy a rady.
Toto je otázka pre všetkých, ktorí už od detstva vedia, že adventný kalendár je vec skvelá, ale nevedia, ako ho pripraviť pre svojich klientov.
Čo je Základom skvelého adventného kalendára?
DOBRÝ NÁPAD!
Čokoládky pre deti, to je jasné. A pre dospelákov tipy a triky, dobré rady, videonávody, kartičky … to všetko popretkávané predajom – prelinkované na balíčky, darčekové poukážky, zľavové poukážky na vaše služby alebo produkty. A presne toto sme hľadali s klientkami v ŠTUDOVNI.
Obsah je dôležitý a musí byť naozaj zaujímavý, aby klientov pritiahol a bavil. Vymýšľať ho môžete sami, alebo sa do toho pustite s MENTOROM V ŠTUDOVNI – ešte je čas pripraviť sa.
Nemusí to byť tvrdý oriešok. V novembri je ale najvyšší čas zamyslieť sa:
PREČO ísť do toho? OBSAH je dôležitý? A ako vôbec vzniká? Je A.K. v mojom biznise nereálny? AKÝ formát je pre A.K. ideálny? DO ČOHO to celé zabaliť?
Okrem iného sa dozviete aj to, kde vzniká obsah? Ako si vybrať frekvenciu svojich príspevkov? Ako dať svoje know-how klientom v atraktívnej – adventnej podobe. Zdarma, alebo platený? Čo všetko je rozhodujúce, ak chceme zaujať klienta a udržať si jeho pozornosť?
Niekedy je lepšie nechať sa viesť. Dlhé premýšľanie v štýle „ja sám“ stojí viac. Viac času, viac energie, viac nervov a možno aj viac sklamania, ak sa z toho nič nevykľuje.
Neviete, ako na to? Rozlúskneme spolu nápad / vymyslíme vhodnú formu / dáme tomu pekný dizajn v CANVE a dostanete spätnú väzbu od mentora.
NÁPADOV MÁTE NEÚREKOM, LEN SA V NICH NEVIETE ZORIENTOVAŤ?
…………………………………………………………………
Ak skupinové workshopy nie sú nič pre vás a máte radšej indi-vindi prístup, potom využite 3+1 konzultácie, len vy a ja – preberieme vaše nápady a nájdeme 24 drobných lákadiel, ktoré vaši klienti ochotne vymenia za e-mail alebo „pár drobných“.
Teším sa, čo spolu vytvoríme.
Monika Gahérová, expert na texty

Júlová téma: e-MAILING PO STIAHNUTÍ MAGNETU
Klienti si stiahnu magnet, dostanú sa do vašej databázy e-mailov a vy im pošlete niekoľko nadväzujúcich e-mailov. Dáte im v nich ďalší obsah, o ktorý majú vaše „kontakty“ záujem. Čím kvalitnejšie info dáte, tým dlhšie vám klienti zostanú verní.
Ako neposielať klientovi len tak niečo, "lebo sa to patrí“? Tému mesiaca môžete prelúskať:
v ŠTUDOVNI, kde môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás prednášky a návody, hľadajte tému "emailing po stiahnutí magnetu".