Bez čoho MAGNET do sveta nepúšťajte

Ako dosiahnuť, aby magnet na vašom webe robil dobre to, pre ČO ste ho vyslali do sveta a bol z neho skvelý markeťák? Ktoré 3 ingrediencie by ste si mali rozhodne ustrážiť, aby váš magnet (eBook, video, článok, záznam webinár/workshop… ) – čokoľvek, čo dáte klientom zdarma za e-mail, nenechal klienta chladným?

Budete (možno) prekvapený, ale určite pripravený. A rozhodne pochopíte, kde sú slabé miesta vašej komunikácie, či získavate nových sledujúcich a „kupujúcich“ cielene, alebo vyhadzujete svoje know-how do vetra.

Na chvíľu sa zamyslime: Máte off-biznis a prezentujete sa pred klientom. Ste pripravený, na stole ležia vizitky, prezentácia nachystaná tip-top, vy ste sa ohákli, nenechali ste nič náhode, len aby ste urobili prvý dojem, aby si vás klient zapamätal.

A teraz si miesto seba predstavte váš magnet, ktorý pošlete do sveta ako svojho zástupcu, a ktorý má predať vás a vašu značku. Mal by byť rovnako, ako vy v predchádzajúcom zamyslení oháknutý, tip-top, pripravený vás prezentovať a urobiť dobrý prvý dojem.

Ale v reále sa vám často deje toto: klienti si stiahnu váš magnet, ale viac o nich nepočujete.

  • Už máte magnet a poslali ste ho do sveta „loviť“ klientov?
  • Aj napriek vašej snahe, si váš magnet stiahlo mizerne málo ľudí?

Poďme sa teda baviť o tom, ako z neho toho markeťáka urobiť. Ako dosiahnuť, aby magnet robil dobre to, pre čo ste ho vyslali do sveta a stal sa z neho skvelý markeťák? Je veľa faktorov, ktoré toto ovplyvňujú a ktoré dajú magnetom moc rozhýbať komunikáciu s klientom. Dnes mám pre vás pár tipov, na čo myslieť a čo nezabudnúť, aby ste urobili dobrý prvý (online) dojem. V tomto článku si ukážeme 3 naj-rozhodujúcejšie.

🧞 Ingrediencia 1: PÚTAVÝ NÁZOV

V ONLINE SVETE MÁTE LEN NIEKOĽKO SEKÚND na to, aby ste klienta zaujali. Pokiaľ ho nezaujmete na prvý pohľad, druhú šancu zvyčajne nedostanete.

Magnet – eBook, video, záznam work., PDF list … tvoríme pre svojho ideálneho klienta – toho musíme rozhodne chytiť za srdce. Ako?

Dajte svojmu magnetu pútavý názov!

Kým ľudia nepoznajú, aké know-how dostanú v magnete, netušia, ako im pomôže, preto im to treba naservírovať už v nadpise! Ak mu ten váš neudrie do očí, vaša námaha a sebalepší obsah vyjde nazmar. Čo má robiť pútavý nadpis?

  •  vzbudí zvedavosť, pozornosť, túžbu vlastniť ho …

Čo skvelo funguje?

  • dôvody, tipy, rady, návody, tajomstvá, postupy, spôsoby – čokoľvek, čo čitateľovi naznačuje konkrétne kroky, ako mu môžete pomôcť. Tu je pár inšpirácií z internetu.
  • 10 ingrediencií skvelého eBooku (môj magnet)
  • 5 signálov, že …
  • 8 tipov, ako zlepšiť …
  • 5 jednoduchých tipov, vďaka ktorým budete …
  • 7 krokov k plochému brušku
  • 21 dní ku skvelej kondícii
  • Expert na …
  • Ako zvýšiť …
  • Nájdi kľúč k  …
  • 13 tajomstiev …
  • 10 princípov úspešného podnikania
  • Anglicky za 30 dní? Ide to!

Aj vaša e-mailová schránka môže byť skvelou inšpiráciou. Koľko e-mailov vám v nej denne pristane?Zvyčajne naskáču do schránky cez noc a ráno vás tam čaká kopa neotvorenej pošty. Skvelé je, že vy vidíte iba predmet e-mailu, ktorý je vlastne takým chytľavým nadpisom! Prejdite si ich očami a vypíšte si na papier tie (predmety/nadpisy), ktoré vás zaujali a potom ich preskúmajte – čo to bolo, čo pritiahlo vašu pozornosť? Ako sa to dá využiť vo vašej téme? A ak hľadáte návod, ako vzniká magnetický nadpis, nájdete ho v minikurze !TEXTUJ v mojej Študovni.

🧞 Ingrediencia 2: GRAFIKA PRE MAGNET

VIETE, AKO SA HOVORÍ, stačí raz vidieť …
👉 dôležitou súčasťou magnetu je jeho zástupný obrázok – 3Dcover, ktorý v klientovi vyvolá predstavu toho, čo dostane, čo si „kupuje“

👉 a fotky vo vašom eBooku vám najlepšie poslúžia vtedy, ak u klienta vyvolajú emócie … hodia sa k téme a okrem toho vyvolajú u klienta presne tie pocity, ktoré potrebujete; ak si nie ste istý, akú emóciu obrázok vyvoláva, ukážte ju 2-3 ľuďom a spýtajte sa na ich pocity. A ak hľadáte návod, ako si vlastnoručne v CANVE (vo verzii zdarma) pripraviť 3D cover pre váš magnet, nájdete ho v online kurze CANVA – GRAFIKA PRE BIZNIS.

Kde vziať obrázky pre svoj eBook?

  • Vlastné obrázky/fotky – najoptimálnejšia možnosť, ak máte také, ktoré súvisia s témou, budete originálny a nemusíte riešiť žiadne autorské práva.

  • Fotobanky s obrázkami zdarma – odporúčam, využívam bežne – poskytujú obrázky zdarma s licenciou CC0 (creative commons zero). Takéto fotky môžete kopírovať, upravovať, distribuovať a spracovať aj na komerčné použitie (posuniete ich ďalšiemu konzumentovi), bez potreby ďalšieho súhlasu. No i napriek tomu je potrebné, a v eBookoch to odporúčam, aby ste uviedli zdroj obrázka, alebo meno autora pri každom použití.

  • Fotobanky s ponukou obrázkov za poplatok – lepší výber, väčšia istota, že obrázek používate legálne, osvedčený mám Adobe Stock, môžete kúpiť obrázok jednorázovo, nemusíte platiť paušál. Najnovším zdrojom obrázkov zdarma i platených je CANVA, odporúčam, už niekoľko rokov využívam tento program vo verzii zdarma.

🧞 Ingrediencia 3: PRELINKOVANIE

MÁTE DOMA RÔZNE
👉 prívesky na kľúče, perá, zápisníky, zapaľovače, tričká, dáždniky, poháre, …, ktoré ste dostali zdarma a svieti na nich niečia reklama? Určite, sama také na networkingoch rozdávam. Pripomínajú vám darcu a lákajú k nahliadnutiu – na web, do e-shopu, na FB skupinu – len omrknúť a … ak vám tam niečo cinkne do nosa, nakúpiť. Tak tieto predmety sa vám hodia na off-stretnutiach

👉 a presne takto to urobte aj v online – nájdite v magnete (eBooku) 3-5 miest (záleží od rozsahu eBooku), ktoré súvisia s vašimi nadväzujúcimi službami. Môžu to byť slovné spojenia alebo aj celé vety. Pridajte im prelinkovanie a presmerujte ich na vašu webstránku alebo sociálnu sieť, optim. ak to presmerovanie bude na obsah výmenou za e-mail = landing page.

Ak čitateľa zaujmete, ocitne sa odrazu na vašom webe a začne vás sledovať a časom (alebo aj hneď) niečo kúpi. Ak je váš magnet vo video-verzii, urobte prelinkovanie cez titulky v úvodnej alebo záverečnej snímke (minútach), alebo ich pozvite slovne.

🧞 Čo sme si práve ujasnili: svoj magnet neposielajte do sveta bez týchto 3 vecí:

  1. chytľavý nadpis
  2. 3 D cover
  3. prelinkovanie

Všetky 3 JASNÉ ako facka! A to je všetko? Zďaleka nie.
Úspechzaručujúci magnetizmus má celkom 10 ingrediencií  ľahko si to overíte tu >>> . Koľko ich má ten váš? Ak sa vám v biznise deje toto: klienti si stiahnu váš magnet, ale viac o nich nepočujete, tak si dovolím tvrdiť, že mu niečo chýba.

Ako z neho spraviť skvelého markeťáka?

Vezmete to od gruntu a v online kurze MAGNET AKO SKVELÝ MARKEŤÁK si pripravíte tie správne ingrediencie pre váš magnet, ktoré z „čitateľov“ spravia fanúšikov, aby si magnet od vás nielen zobrali, ale sa k vám aj vrátia. Všetkých 10 kúskov skladačky by ste vo svojom eBooku/magnete mali rozhodne mať, aby bol skvelým lákadlom pre klienta.


A ak by sa vám hodil pohľad experta na texty, aby ste odhalili, čo je brzdou práve v TOM vašom magnete, nechajte si poradiť – využite službu MAGNET AUDIT – spätnú väzbu, ktorá vám ukáže slabé miesta vašej komunikácie smerom ku klientom. Prestaňte hádať, či je ten váš dostatočne magnetický, poviem vám, či získavate nových sledujúcich a „kupujúcich“ cielene, alebo vyhadzujete svoje know-how do vetra.

Monika Gahérová
TEXTujem a pomáham v online klientom s obsahom - magnety, predajky, check listy, landing page vyladím tak, aby hovorili rečou klienta. Mojou srdcovkou sú magnety, ktoré vám budú napĺňať e-mailovú databázu. Ráčte vstúpiť>>

AKTUÁLNA FEBRUÁROVÁ téma: MAGNET AKO SKVELÝ MARKEŤÁK

krátky sprievodca, v ktorom si ujasníte, čo robí MAGNET magnetom a bez čoho by ste magnet do sveta nemali púšťať, čo musí obsahovať, aby vám napĺňal e-mailovú databázu a privádzal klientov na web

v ŠTUDOVNI môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás prednášky a návody, hľadajte tému "MAGNET".