Vložte sa klientovi do hlavy, staňte sa preňho zapamätateľným

Ako to urobiť, aby vaše články, texty, príspevky na sociálnych sieťach boli neprehliadnuteľné? Vložte sa klientovi do hlavy, staňte sa preňho zapamätateľným! A využite k tomu silu sociálnych sietí.

Cesta vášho klienta totiž začína práve tam. Nie magnetom na vašom webe, ale príspevkom na FB, Instagrame, LinkedIne… My si dnes posvietime na svet facebookový.

Snažíte sa, postujete o dušu a … nič, žiadna odozva, žiadna spätná väzba od klientov … (technické typy by povedali, že na vine je algoritmus. Áno, aj, ale … Váš príspevok si musí klient všimnúť, jednoducho – musí ho v tej záplave iných postov byť vidieť! Prečo? Lebo algoritmus FB neokabátime, ten sa mení nevyspytateľne, tak je fajn zvýšiť si šancu na „objavenie“.

Ako zabezpečiť, aby ste boli klientom „odhalení“? Istia to vaše posty – tie grafické!

DAJTE MU „MAGNETICKÚ“ GRAFIKU 🙂

Lebo ak chcete (svojim príspevkom na FB) upútať pozornosť klienta, máte na to len pár sekúnd.

A najlepšie túto prácu za vás urobí pútavý obrázok! Taký, ktorým sa vložíte klientovi do hlavy. Originálna grafika zaručí, že už na vás nezabudne! Ukážem vám to na svojom príklade.

Klienti mojej fb skupiny uvidia raz za čas toto (alebo s #články všetko naraz):

Ak ma v mojej fb skupine sledujete, potom viete, čo takto upravený obrázok znamená. Nemusím postovať 15 riadkový text a vysvetľovať, čo pre vás mám. Stačí jeden „kuk“ na obrázok a bolo jasné, že môj textový duch pre vás pripravil nový článok.

Tak a teraz sa pozrieme na vás – urobte si skúšku správnosti.

Choďte na FB do skupiny, ktorú sledujete a scrolujte medzi príspevkami. Kde sa zastavia vaše oči? Na dlhých textoch? Alebo si všímajú obrázky – ich tému? posolstvo? alebo farby? Jasné, že obrázky a čím praštenejšie, tým lepšie 😉

A teraz si tento test urobte vo svojej skupine alebo fanpage – prejdite si obsah, zahľaďte sa naň očami vášho klienta. Máte tam príspevky, ktoré ho nechávajú chladným (textové riadky), alebo má príležitosť zastaviť sa na niečom aj očami?

Tu presne platí: jeden obrázok povie viac ako 1000 slov!

Že nie ste grafik, ilustrátor, neovládate drahé grafické programy? Nie je to potrebné. Hneď vám to názorne vysvetlím. Stačí v jednoduchom programe CANVA vo verzii zdarma nájsť peknú šablónu a zmeniť na nej obrázky a svoje texty.

Šablónu vľavo som si skopírovala a zmenila podľa seba. A trvalo mi to presne 8 minút 🙂

A tak to robím vždy: nájdem šablónu, ktorá sa mi páči, alebo mi vyhovuje rozložením prvkov a upravím ju: zmením obrázok, texty, farby … Je to jednoduché. Pozrite si videonávod zdarma, ako v Canve vytvoriť pútavú grafiku>>>

Nie, nebojte sa, nie je to návod na ovládanie celého programu! Je to 6 minútové video, ktoré vás krok za krokom prevedie úpravou jednej šablóny v Canve.

Venujte tomu 8 minút vášho času a máte ho! Obrázok aj klienta 🙂 Uvidíte, že to nie je žiadna veda a každá vaša ďalšia grafika bude už len dokonalejšia! Pochopíte princíp a stanete sa majstrom originálnej grafiky.


Nestačí vám tento jeden návod?

Potom mám pre vás výzvu – 7 dní a 7 videonávodov na úpravu 7 rôznych šablón – špéci len pre posty FB!

Jednoducho, rýchlo, ľahko, žiadne vymýšľanie kolesa odznova:

  • nájdete šablónu, ktorá sa vám páči,
  • vymeníte texty, obrázok,
  • zladíte farby a máte hotovo

A čo všetko ešte môže brnknúť na strunu vášho klienta a čím ho môžete zaujať, aby sa k vám vrátil a venoval vám svoju pozornosť? Zapojte čo najviac klientových zmyslov: oči zaujme pekná a zaujímavá grafika, uši sa naladia na slová a emócie v textoch … s tým vám viem pomôcť, ale o tom niekedy inokedy.

Výzvu PROFI OBRÁZKY PRE POSTY NA FB nájdete ako online kurz na mojom webe a naučíte sa tvoriť grafiku, ktorá na sociálnych sieťach určite nezapadne, ale zaujme vášho klienta. O čom to bude?

Tvoriť budeme výlučne v CANVE vo verzii zdarma, nepotrebujete si platiť profi verziu.

Vložte sa klientovi do hlavy a využite k tomu silu sociálnych sietí, získajte jeho pozornosť.


V úvode tohto článku som hovorila o tom, že cesta vášho klienta začína na sociálnych sieťach – príspevkom, ktorým ho k sebe prilákate. A čo ďalej? Potom nasleduje magnet + landing page (stránka, kde mu magnet ukážete a on ho vymení za svoju e-mailovú adresu) + niekoľko ďalších e-mailov od vás …

Máte to takto, alebo ste sa v tom stratili? Malý základ, ako na to, nájdete aj v adventnom kalendári 2022, rovnako aj zľavu na spomínaný kurz v CANVE PROFI OBRÁZKY PRE POSTY NA FB.

Ak si chcete pripraviť funkčnú cestu klienta vo vašom online biznise, pozývam vás, ďalší semester mentoringu na túto tému začína už čoskoro. Budem tam s vami a dohliadnem, aby sa nám kúzlo podarilo.

Teším sa, čo spolu vytvoríme

Monika Gahérová, expert na texty

návody, postupy, úpravy a audit textov: www. pocitacprezeny.sk

Monika Gahérová
TEXTujem a pomáham v online klientom s obsahom - magnety, predajky, check listy, landing page vyladím tak, aby hovorili rečou klienta. Mojou srdcovkou sú magnety, ktoré vám budú napĺňať e-mailovú databázu. Ráčte vstúpiť>>

V Adventnom kalendári nájdete inšpirácie * o tom, že texty, grafika a magnety dokážu chytiť vašich klientov za srdce  * o tom, že nestačí urobiť jeden post na FB, poslať jeden e-mail a pripraviť jeden magnet * o tom, ako získať klienta a upratať mu cestičku, aby prišiel a zostal s vami, kým ho budete baviť.