A vôbec by vám nenapadlo …

Ste v niečom dobrý? Pýtajú si od vás ľudia radu a vy im ju s radosťou dáte? Ľudí okolo vás často zaujíma niečo, čo vy sami vnímate ako totálne ľahké, ide vám to od ruky, nemusíte premýšľať, ako na to.  Asi ste v tej téme expert, a …

A vôbec by vám nenapadlo, že o to môže mať niekto záujem, alebo, keď to toľko ľudí zaujíma, že by bolo fajn vytvoriť na túto tému eBook, kurz alebo iný digi produkt …

Plesnete si po čele: Taká samozrejmosť!

Samozrejmosť?

Nooo, ako pre koho.

Čo vám ide s ľahkosťou letného vánku, že sa pri tom ani nezapotíte? V čom ste expert, pripravený poradiť ostatným? Svitá vo vašej hlave nápad, o čom by mohol byť váš nový digi-produkt alebo magnet?

Informáciami nabité PDF-ko (alebo iná forma digi magnetu) môže zvýšiť vašu prestíž a dokáže ju rozšíriť medzi kopu vašich potenciálnych klientov. Keď sa vám podarí dať dohromady zaujímavý a užitočný obsah, ľudia si ho radi stiahnu, prečítajú, pozrú na videu, alebo vás budú sledovať na webinári.

A že je to príležitosť na spojenie s klientom cez e-mailing, je asi všetkým jasné. Klient vám nechal svoj kontakt, môžete mu kedykoľvek povedať o svojich ďalších novinkách, poslať článok, ktorým ho budete vzdelávať, opýtať sa ho na jeho názor v súvislosti s vašou novou službou …

Veľký otáznik, ktorý stojí pri zrode akéhokoľvek magnetu je:

ČO ZAUJÍMA MOJICH KLIENTOV?

Teraz sa pozrieme na to, ako premýšľať nad magnetom, aby sa naozaj stal „muchoLEPKOU na e-mailové adresy. Ukážem vám to na mojom biznise. Celý tento proces stojí na vete „kto som – ako pomôžem svojim klientom“?

expert vo svojom online biznise

Expertná veta je vyjadrením toho, aké dary vo vás driemu, akým pokladom ste vy pre svojich klientov. Tak, ako sa vyvíja váš biznis, tak sa to deje aj s touto vetou. Keď som v 2015 pripravovala svoj prvý magnet, bol to eBook (PDF formát) zameraný iba na prácu s textom a jeho formátovanie vo WORDE.

Odvtedy sa biznis v online zmenil, vykukli na svet nové požiadavky na „konzumáciu obsahu“, klienti sa zmenili z čitateľov na video-sledovateľov, a tak sa (logicky) z ebooku stala video-výzva, text som preniesla do 5 rýchlych video návodov. Zostal aj eBook (PDF formát), ale už nie je na mojom webe k mání samostatne, stiahnuť si ho môžete len po vstupe do výzvy, ktorej sa stal súčasťou.

A zmenili sa aj moji klienti – už to nie sú len ľudia, ktorí chcú svoje myšlienky uložiť do eBooku/WORDU, ale sú to online podnikavci, ktorí hľadajú nápady, ako sa prezentovať v online priestore.

A ja im môžem byť nápomocná pri tvorbe obsahu – stále je to práca s textom, ale z trochu iného pohľadu – ako ho uložiť a naformulovať tak, aby sa stal magnetom, ako a prečo je dôležité vyladiť komunikáciu s klientom v e-mailoch, ako textovú informáciu zjednodušiť a ukryť do grafiky, a popritom využijem samozrejme aj moje doterajšie skúsenosti s formátovaním, rýchlopisom a grafickou doúpravou.

Keď už viem, v čom som skvelá, začnem premýšľať (v súvislosti s mojou expertízou) nad magnetom:

1.) aký problém (pomocou magnetu) pomôžem klientom vyriešiť?

2.) aké sny a túžby (pomocou magnetu) pomôžem klientom splniť?

Lebo toto sú 2 základné motivácie, pre ktoré vás bude klient sledovať, alebo si od vás niečo kúpi. A úlohou magnetu je cieliť na jednu z nich. Na čo cieli ten váš? Neviete? Tak potom je načase to zistiť.

O tom, či klient vstúpi do vašej e-mailovej databázy, sa rozhoduje aj na prihlasovacej stránke – landing page, na ktorej „musí“ klient pochopiť, či dostane riešenie na svoj „problém“ alebo návod/cestu k splneniu „túžby“.

Toto sú príklady z mojej praxe: Omrknite stránky a MAGNETY, ktoré som poslala do sveta, aby sa stali zdrojom návštevnosti. Ak ma sledujete dlhšie, určite už niektorý z nich máte 🙂

A jasné, môžete sa inšpirovať 🙂

mini eBook ZDARMA

môj zámer: ukázať klientom, ako využiť tému adventného kalendára vo svojej expertíze a pritiahnuť si klientov

moji klienti: chcú dať o sebe vedieť, rozšíriť e-mailovú databázu a zmeniť fanúšikov na klientov, ktorí budú od nich nakupovať produkty a služby (majú túžbu)

PDF list ZDARMA

môj zámer: ukázať klientom, čo musia neodkladne urobiť po tom, ako si klient stiahol ich magnet

moji klienti: netušia, čo presne majú urobiť, aby ich fanúšik, ktorého cez magnet získali, s nimi aj zostal (majú problém)

článok

môj zámer: ukázať klientom, prečo potrebujú magnet a hlavne: ako magnet funguje a nefunguje

moji klienti: chcú zistiť, čím pritiahnuť klientov a ako zaujať natoľko, že sa im rozrastie fanúšikovská základňa (majú túžbu) a čo je dôležité pripraviť na cestu klienta

check list ZDARMA

môj zámer: ukázať klientom, ako môžu usporiadaním (logický sled) Homepage (vstupnej stránky webu) udržať klientovu pozornosť čo najdlhšie – alebo ho stratiť

moji klienti: si myslia, že klient príde na web a už tam zostane a prezrie si všetko, čo tam vidí (majú problém)

video ZDARMA

môj zámer: ukázať klientom, ako si pre svoj digi produkt môžu zdarma vytvoriť skvelú grafiku, aj keď nie sú grafik-profík

moji klienti: chcú vedieť, ako vytvoriť zaujímavé grafické posty na siete alebo pre svoj digi produkt, aj keď sa nevyznajú vo farbách, rozložení obrázkov, základoch dobrej grafiky (majú túžbu)

PDF leták ZDARMA

môj zámer: ukázať klientom, ktorých 10 ingrediencií musí obsahovať každý skvelý magnet, aby čitateľa priviedol do online biznisu a zmenil ho na fanúšika

moji klienti: chcú svoj magnet pripraviť tak, aby sa klienti po jeho prečítaní stali sledovateľmi a vernými fanúšikmi (majú túžbu)


Ako to máte vy?  Čo zaujíma vašich klientov?

Svitá vo vašej hlave nápad, o čom by mohol byť váš nový digi-produkt alebo magnet? Ak nie, nezúfajte. Pripravila som pre vás

e-mail kurz

v ktorom sa spolu pozrieme na to, ako nájsť nápad, ktorý vám pomôže stať sa pre klienta magnetickým. A nielen jeden! Už o 6 dní ich môžete mať plný šuflík.

Pozývam váspoďte so mnou nakopnúť svoje nápady, ak sa vám kdesi rozutekali, ak vôbec netušíte, čo by mohlo vášho klienta zaujímať, ak chcete zistiť, o čom písať v eBookoch alebo na blogu, ale hlavne – z nápadov vytvoriť skvelý magnet alebo iný digi produkt.

Téma vášho magnetu je jasná? Tak už zostáva len vytvoriť ho a poslať do sveta, aby vám napĺňal vašu e-mailovú databázu. Ak neviete ako na to, ingrediencie skvelého magnetu si môžete vytvoriť spolu so mnou.


Teším sa, čo spolu vytvoríme

Monika Gahérová, expert na texty

www.pocitacprezeny.sk

monika@pocitacprezeny.sk

P.S.: Aj vo FB skupine onlinepodnikavcov môžete riešiť vaše otázky okolo tvorby magnetu >>>

Monika Gahérová
TEXTujem a pomáham v online klientom s obsahom - magnety, predajky, check listy, landing page vyladím tak, aby hovorili rečou klienta. Mojou srdcovkou sú magnety, ktoré vám budú napĺňať e-mailovú databázu. Ráčte vstúpiť>>

AKTUÁLNA FEBRUÁROVÁ téma: MAGNET AKO SKVELÝ MARKEŤÁK

krátky sprievodca, v ktorom si ujasníte, čo robí MAGNET magnetom a bez čoho by ste magnet do sveta nemali púšťať, čo musí obsahovať, aby vám napĺňal e-mailovú databázu a privádzal klientov na web

v ŠTUDOVNI môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás prednášky a návody, hľadajte tému "MAGNET".