Ako som prevetrala (nielen) jeden eBook

Milujem prácu s textom. Aj preto sú mojou srdcovkou všakovaké eBooky a digi-magnety mojich klientov.

Nazriem do nich a napíšem svoje postrehy – ako sa im po technickej stránke podarilo text spacifikovať, a tiež k celkovej vizáži, ktorá závisí najmä od úpravy textu a využitia štýlov, od vložených  obrázkov, formátovania, a tiež od niekoľkých „drobností“ dosť dôležitých k tomu, aby ste svojho klienta nestratili.

Tak sa vo fáze prípravy ocitol na mojom stole ďalší predajný eBook. V sprievodnom e-maili ho sprevádzala veta:

… chcela by som ťa poprosiť , či by si mi ho pomohla upraviť, doladiť a iné …

To „iné“ je najčastejšou prosbou ľudí, ktorí posielajú ku mne svoje texty, pretože dať svojmu eBooku skvelý obsah zo svojej brandže je jedna vec, ale práca s textom a jeho úprava vec druhá. No a taký začiatočník si veru nevie predstaviť, čo všetko je možné 🙂

Ale poďme späť k téme: Tak som doň nazrela a toto boli moje prvé dojmy:

  1. text je písaný veľmi husto, určite by som ho trochu prevetrala a dala väčšie rozpätie riadkov
    • netreba sa báť, že eBook bude mať viac strán – skôr odradíš čitateľa hustým textom … ľuďom sa nechce čítať
  2. posunula by som aj okraje, lebo niekde zasahujú až do „päty“ dokumentu
    • lepšie sú vzdušnejšie strany (ako som spomenula pri hustote textu)
  3. v päte (dolný okraj stránky) sa objavuje xy … čo by si chcela mať v tejto časti?
    • čitateľ tam najčastejšie hľadá tvoj email, nejaký údaj o tebe, web, …
  4. takto vytvorený obsah je nefunkčný,
    • obsah sa dá vytvoriť automaticky, z neho sa bude dať prekliknúť priamo do dokumentu …
  5. obrázky sú z free banky?
    • ak nie, treba uviesť zdroje
  6. zvýraznené textové polia, kde vkladáš citácie alebo myšlienky by som dala inou farbou
    • ak bude šablóna s modrým orámovaním, tak nejakú doplnkovú farbu – popremýšľam
  7. farba nadpisov by sa hodila možno niektorá z tých, čo sú na úvodnom obrázku (strom)
    • tmavšia ružová až fialová by bola OK a také by som potom dala aj nadpisy
  8. ozdobné písmo v citáciách nezobrazuje naše ľ,š, č, správne,
    • pozorný čitateľ si to všimne, to by som zmenila na font, ktorý ich vie zobraziť
  9. a sem tam som našla aj gram. chybičky
    • určite treba kontrolu gramatiky

Tak toľko zatiaľ moje prvé pozorovania … 🙂

* * *

Odpoveď od klientky:

Ďakujem Monika, hm, dostala si ma, myslela som, že mám skvelé veľdielo. OK, pustime sa do toho!

Výsledok tohto auditu?

Keď sme skončili našu spoluprácu, vyliezol z toho skvelo vyzerajúci eBook a spokojnosť mojej klientky. Aj moja. Prispela som – najskôr auditom a potom aj formátovaním textu, na svet jednému skvelému eBooku jednej skvelej koučky osobného rozvoja.

* * *

A ako je na tom ten váš eBook? Mrknite doň a pohľadajte si odpovede:

  • Je to už teraz skvelo vyzerajúci eBook, alebo ešte len taký textík v plienkach?
  • Je skvelý aj po technickej stránke, alebo ste sa pri jeho formátovaní „stratili“?
  • Nie ste si istí, či váš eBook urobí dobrý prvý dojem na vašich klientov?
Ak vás zaujíma odpoveď na otázku: „Mám eBook, ktorý predáva“?, objednajte si audit svojho eBooku.
Prečítam si ho a napíšem vám bez cenzúry – narovinu, čo som zistila a svoje postrehy vám pošlem v prehľadnej textovej správe.
AUDIT a moje postrehy dostanete ako textový dokument s vysvetlením a návrhmi na možné úpravy.

P.S.1: Ak sa chcete stať sami odborníkom na skvelé eBooky, pozývam vás do špéci kurzu, v ktorom sa naučíte, ako vo svojom eBooku od hlavy až po päty, krok za krokom, skontrolujete a upravíte 5 najčastejších prešľapov textových začiatočníkov.

P.S.2: O eBookoch sa bavíme aj v tejto uzavretej FB skupine>>>, sú v nej eBookári začiatočníci aj skúsení, môžete sa pýtať na čokoľvek – neexistuje žiadna hlúpa otázka.


Monika Gahérová, vaša textová koučka

úpravy, audit textu: www.onlineoffice.sk 

návody, kurzy: www.pocitacprezeny.sk

Monika Gahérová
Mojou vášňou sú eBooky a magnety rôzneho druhu. Naučím vás, ako si vytvoriť magnet na kontakty, aby sa stal atraktívnym nástrojom na získavanie emailovej databázy. Vy si len predstavte, ako pomocou nich rastie vaša emailová databáza.  Môj príbeh si prečítajte tu >>
Komentáre