Ako som prevetrala (nielen) jeden eBook

Milujem prácu s textom. Aj preto sú mojou srdcovkou všakovaké eBooky a digi-magnety mojich klientov.

Nazriem do nich a napíšem svoje postrehy – ako sa im po technickej stránke podarilo text spacifikovať, a tiež k celkovej vizáži, ktorá závisí najmä od úpravy textu a využitia štýlov, od vložených  obrázkov, formátovania, a tiež od niekoľkých „drobností“ dosť dôležitých k tomu, aby ste svojho klienta nestratili.

Tak sa vo fáze prípravy ocitol na mojom stole ďalší eBook. V sprievodnom e-maili ho sprevádzala veta:

… chcela by som ťa poprosiť , či by si mi ho pomohla upraviť, doladiť a iné …

To „iné“ je najčastejšou prosbou ľudí, ktorí posielajú ku mne svoje texty, pretože dať svojmu eBooku skvelý obsah zo svojej brandže je jedna vec, ale práca s textom a jeho úprava vec druhá. No a taký začiatočník si veru nevie predstaviť, čo všetko je možné 🙂

Ale poďme späť k téme: Tak som doň nazrela a toto boli moje prvé dojmy, ktoré som jej spísala do „auditu“:

  1. text je písaný veľmi husto, určite by som ho trochu prevetrala a dala väčšie rozpätie riadkov
    • netreba sa báť, že eBook bude mať viac strán – skôr odradíš čitateľa hustým textom … ľuďom sa nechce čítať
  2. posunula by som aj okraje, lebo niekde zasahujú až do „päty“ dokumentu
    • lepšie sú vzdušnejšie strany (ako som spomenula pri hustote textu)
  3. v päte (dolný okraj stránky) sa objavuje xy … čo by si chcela mať v tejto časti?
    • čitateľ tam najčastejšie hľadá tvoj email, nejaký údaj o tebe, web, …
  4. takto vytvorený obsah je nefunkčný,
    • obsah sa dá vytvoriť automaticky, z neho sa bude dať prekliknúť priamo do dokumentu …
  5. obrázky sú z free banky?
    • ak nie, treba uviesť zdroje
  6. zvýraznené textové polia, kde vkladáš citácie alebo myšlienky by som dala inou farbou
    • ak bude šablóna s modrým orámovaním, tak nejakú doplnkovú farbu – popremýšľam
  7. farba nadpisov by sa hodila možno niektorá z tých, čo sú na úvodnom obrázku (strom)
    • tmavšia ružová až fialová by bola OK a také by som potom dala aj nadpisy
  8. ozdobné písmo v citáciách nezobrazuje naše ľ,š, č, správne,
    • pozorný čitateľ si to všimne, tu by som zmenila na font, ktorý ich vie zobraziť
  9. a sem tam som našla aj gram. chybičky
    • určite treba kontrolu gramatiky

Tak toľko zatiaľ moje prvé pozorovania … 🙂

* * *

Odpoveď od klientky:

Ďakujem Monika, hm, dostala si ma, myslela som, že mám skvelé veľdielo. OK, pustime sa do toho!

Výsledok tohto auditu?

Keď sme skončili našu spoluprácu, vyliezol z toho skvelo vyzerajúci eBook a spokojnosť mojej klientky. Aj moja. Prispela som – najskôr auditom a potom aj formátovaním textu, na svet jednému skvelému eBooku jednej skvelej koučky osobného rozvoja.

* * *

A ako je na tom ten váš eBook? Mrknite doň a pohľadajte si odpovede:

 
  • Je to už teraz skvelo vyzerajúci eBook, alebo ešte len taký textík v plienkach?
  • Je skvelý aj po technickej stránke, alebo ste sa pri jeho formátovaní „stratili“?
  • Nie ste si istí, či váš eBook urobí dobrý prvý dojem na vašich klientov?
 
Ak vás zaujíma odpoveď na otázku: „Mám eBook, ktorý mi spraví dobré meno“?, objednajte si audit svojho eBooku.
 
Prečítam si ho a napíšem vám bez cenzúry – narovinu, čo som zistila a svoje postrehy vám pošlem v prehľadnej textovej správe. AUDIT a moje postrehy dostanete ako textový dokument s vysvetlením a návrhmi na možné úpravy.
 
P.S.1: Ak sa ešte len chystáte tvoriť eBook alebo iný magnet na svoju webstránku, pozývam vás do špéci  kurzu – nájdete v ňom 12+ návodov a inšpirácií, čo všetko môže byť magnetom, odhalíte, ktorý je ten pravý pre váš biznis, a na ktoré jeho ingrediencie nesmiete zabudnúť, aby sa z neho stal skvelý markeťák a pravidelne vám napĺňal e-mailovú databázu.
 
 

P.S.2: Ďalšie inšpirácie (nielen) na tému magnet nájdete v mojej ŠTUDOVNI, alebo v tejto uzavretej FB skupine>>>

 


Teším sa, čo spolu vytvoríme

Monika Gahérová, expert na texty

www.pocitacprezeny.sk

Monika Gahérová
TEXTujem a pomáham v online klientom s obsahom - magnety, predajky, check listy, landing page vyladím tak, aby hovorili rečou klienta. Mojou srdcovkou sú magnety, ktoré vám budú napĺňať e-mailovú databázu. Ráčte vstúpiť>>

AKTUÁLNA FEBRUÁROVÁ téma: MAGNET AKO SKVELÝ MARKEŤÁK

krátky sprievodca, v ktorom si ujasníte, čo robí MAGNET magnetom a bez čoho by ste magnet do sveta nemali púšťať, čo musí obsahovať, aby vám napĺňal e-mailovú databázu a privádzal klientov na web

v ŠTUDOVNI môžete študovať so mnou alebo svojím tempom - čakajú tam na vás prednášky a návody, hľadajte tému "MAGNET".